پهلوگیری نخستین کشتی حامل روغن خوراکی در بندرامیرآباد

پهلوگیری نخستین کشتی حامل روغن خوراکی در بندرامیرآباد پهلوگیری نخستین کشتی حامل روغن خوراکی در بندرامیرآباد

برای اولین بار در بنادر شمالی کشور توسط شرکت کالا گستر حکمت صورت پذیرفت: پهلوگیری نخستین کشتی حامل روغن خوراکی در بندرامیرآباد

شرکت کالا گستر حکمت مفتخر است خود را به عنوان اولین وارد کننده روغن خوراکی (فله) از بنادر شمالی ایران معرفی نماید. در تاریخ ۱۳۹۵/۳/۲۵ اولین کشتی حامل روغن خوراکی با نام Kazan City در بندر امیرآباد پهلو گرفت. این کشتی که حامل ۴۱۶۵ تن روغن خام آفتاب گردان بود بعد از ۴۸ ساعت با استفاده از تجهیزات تا کنون استفاده نشده در بندر بطور کامل در مخازن واقع در بندر تخلیه شد. لازم به ذکر است این اتفاق مهم موجبات توجیه ساخت و سرمایه گذاری کلان شرکت های خصوصی در بندر امیرآباد را فراهم آورد.

مدیربنادرو دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد با اعلام این خبر گفت: این کشتی که از نوع chemical carrier می باشد ، برای اولین باردر این بندر  پهلو گرفت.

مهندس خدمتگزار با بیان اینکه این کشتی با عبور از دریای سیاه و ولگادن و بارگیری 4165 تن محموله روغن آفتابگردان از  بندر آستاراخان روسیه  در بندر امیرآباد پهلو گرفت افزود این محموله پس  از تخلیه و نگهداری در مخازنی که توسط بخش خصوصی احداث شده ، به بازار هدف ارسال خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به سرمایه گذاری 80 میلیارد ریالی جهت ساخت این مخازن افزود ظرفیت فعلی این مخازن ،  5000 تن بوده و در فاز نهایی به 10000 تن خواهد رسید، که موجب افزایش  ورود روغن خوراکی به بندر امیرآباد خواهد شد.

گفتنی است بندر امیرآباد با برخورداری از امکانات و زیرساختهای مناسب جهت حمل و نقل انواع کالاها و امتیازات قانونی مناطق ویژه اقتصادی و خصوصا معافیت از مالیات بر ارزش افزوده بستر مناسبی را جهت جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی مهیا نموده است.

نظرات (0 نظر)

مجموع: 0 | در حال نمایش: 0

نظر خود را ارسال کنید

کد امنیتی را وارد نمایید
کد امنیتی را وارد نمایید
  • ارسال برای دوستان
  • نسخه قابل چاپ
  • نسخه متنی
اشتراک گذاری در: Facebook Twitter

کلمات کلیدی:

هیچ برچسبی برای این موضوع ثبت نشده است

گالری عکس

امتیاز این موضوع

0